Aký je kľúč k prilákaniu a udržaniu generácie Z?
Tipy Office

Od autentickej komunikácie až po inovatívne pracovné prostredie, získajte návody, ako efektívne angažovať túto generáciu a budovať s ňou dlhodobé vzťahy.

post image

Moderná Generácia, Moderné Prístupy

Vstúpte do sveta generácie Z - dynamických a inovatívnych mladých jedincov, ktorí menia hrubý dizajn firemných kultúr. Poďme spolu objaviť kľúčové stratégie a taktiky, ako si ich prilákať a udržať vo firme. 

 

Súčasná generácia Z, zložená z mladých jedincov narodených v rokoch 1997 až 2012, prináša so sebou nové trendy, hodnoty a spôsoby myslenia do pracovného prostredia. Aby sme oslovili túto dynamickú a technologicky zdatnú skupinu, musíme sa pohnúť za hranice rôznych stratégií.

 

Dôležité je túto generáciu poznať.

Predtým, ako začneme hovoriť o tom, ako si generáciu Z získať, musíme ju skutočne pochopiť. Generácia Z je charakterizovaná svojou technologickou zručnosťou, túžbou po autenticite a silným dôrazom na inkluzivitu a udržateľnosť. Sú to mladí jedinci, ktorí hľadajú zmysel vo svojej práci a chcú byť súčasťou spoločnosti, ktorá zdieľa ich hodnoty.

 

Budovať zmyslupné vzťahy.

Pre generáciu Z nie je práca len miestom, kde zarábajú peniaze. Chcú byť súčasťou komunity a mať vzťahy s kolegami a nadriadenými, ktoré sú autentické a podporujúce. Preto je dôležité vytvoriť v pracovnom prostredí atmosféru, kde sa cítia zapojení a ocenení.

 

,,Dôležitým faktorom pri výbere zamestnancia pre mňa bol jednoznačne aj kolektív. Jedna vec je cítiť sa na pracovisku príjemne na základe zariadenia priestoru a druhá vec sú ľudia. Podľa mňa by mali oba tieto faktory fungovať.''

Barbora Kušnírová

Office assistant at Rehak interiér

 

Hodnoty nad platy.

Začína sa prechod od starých paradigiem, kde platy boli jediným lákadlom. Generácia Z dáva prednosť firmám, ktoré zdieľajú ich hodnoty a zaujímajú sa o environmentálnu a sociálnu udržateľnosť. Preto je dôležité, aby sa firmy jasne vyjadrili k svojim hodnotám a angažovali sa v spoločenských iniciatívach.

 

Inovatívne a dizajnové pracovné prostredie.

Väčšina generácie Z je od detstva zvyknutá na neustále meniace sa technológie a rýchle tempo života. Preto je pre nich dôležité, aby pracovné prostredie bolo inovatívne a stimulujúce. Firmy by mali investovať do moderných dizajnových kúskov, ktoré umožňujú zamestnancom byť produktívni a kreatívni. Rovnako dôležité je aj vytvorenie zaujímavého pracoviska a rôznych zón, kde môžu tráviť svoj pracovný čas.

 

,,Pre mňa je dôležité aby som pri svojej práci mala dostatok priestoru na prácu v súkromí ale aj priestor na kreatívne stretnutia so zvyškom tímu pri ,,brainstormingoch''. Rovnako oceňujem aj možnosť práce z domu, keď si to moja situácia vyžaduje.''

Nikola Nálepková

Marketing specialist at Rehak interier

Flexibilita a rozmanitosť.

Na záver, flexibilita je kľúčom k získaniu a udržaniu generácie Z. Táto generácia očakáva možnosť prispôsobiť si svoj pracovný čas a miesto podľa svojich potrieb. Firmy by mali byť otvorené rôznorodosti a inkluzívnym pracovným prostrediam, kde sa každý cíti akceptovaný a rešpektovaný.

 

Ktoré prvky tvoria ideálnu kanceláriu pre mladých "zetkárov"? Moderná generácia Z túži po rôznorodých priestoroch, ktoré vyhovujú ich individuálnym pracovným štýlom a podporujú ich kreativitu a osobnosť. V tejto revolúcii pracovného prostredia sa zdá byť kľúčom kombinácia rôznych typov priestorov - od živých a interaktívnych miestností pre intenzívnu skupinovú prácu, po útulné kúty, kde sa môžu pohodlne zahĺbiť do sústredenej individuálnej práce.

 

Hľadáte
inšpirácie?